14 éve lejárt műszakis autót fogtak a rendőrök
Ráadásul több mint tíz éve már ki is vonták a forgalomból az autót.
Ráadásul több mint tíz éve már ki is vonták a forgalomból az autót.
A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató akadozó rendszerről beszélt, olvasóink leállásról számoltak be.
A Belügyminisztérium felé nem működött az adatkapcsolat, amely kora délután állt helyre.
Az első veszélyhelyzetet még tavaly márciusban hirdették ki, amelynek nyomán lassan másfél éve lejárt műszakival is legálisan lehet közlekedni.
A robogók az előterjesztés szerint a mindennapi közlekedés részei, amelyek alapvetően még nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint a nagymotorok, amelyeket vizsgáztatni kell.
Egy ismeretlen kártevő két vállra fektette a rendszert, amelyet közvetve autók műszaki ellenőrzéséhez is használnak. Az eredmény: legalább hét amerikai államban ez most egyáltalán nem lehetséges.
Közeleg az elektronikus ellenőrzés kora, amikor már nem kell magunknál tartani ezt a két dokumentumot.
A vesztegetési pénz átvételekor tetten ért vizsgabiztosoktól megközelítőleg háromszázezer forint készpénz került elő.
Nem készültek el a rendelettel, így a magánszervizek nem dolgozhatnak a külföldről behozott autók műszaki vizsgáztatásán, ezzel pedig nemcsak a szervizek, hanem a kereskedők és a vevők is rosszul járnak.
Mivel csak online lehetett egy ideje időpontot foglalni, a két központi vizsgabázison sokan előre lekötötték talonba az időpontokat.
Az elfogadható várakozási idő szerintük maximum 3–5 munkanap lenne.
Mostantól autónként akár 30 ezer eurós bírságot is kiszabhat egy nemzeti hatóság egy autógyártóra, ha az megsérti a típusjóváhagyási jogszabályokat, például az autója károsanyag-kibocsátása a valóságban magasabb az engedélyezettnél.
Sok autósnak jelentett könnyebbséget, hogy meghosszabbították azt az időtartamot, ami alatt műszaki vizsgára vihetik a veszélyhelyzet alatt lejárt engedélyű járművüket, vagyis érvényes műszaki nélküli autóval is közlekedhettek. A halasztás egyik járulékos következménye azonban az, hogy csak belföldön érvényes.
A megalapozott gyanú szerint összebeszéltek a kereskedőkkel, és naponta akár több százezer forintot is zsebre tettek soron kívüli vizsgáztatásért vagy azért, hogy szemet hunytak szabálytalanságok felett.
Jól jártak azoknak az autóknak a tulajdonosai, amelyeknek a veszélyhelyzet alatt járt le a forgalmija.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő ebben bízik.
Eddig csak állami helyeken lehetett az importautókat a honosítás előtt vizsgáztatni.
És volt még egy plusz csavar a történetében.
A franciák döntése akár a dízelként született autóknak adhat új életet.
Amelyik autónak nincs rendben a műszaki állapota, annak két hónapon belül környezetvédelmi vizsgán kell részt vennie.